subota, 12. studenoga 2011.

Zahvalnost Zahvalnog




بسم الله الرحمن الرحيم 

Zahvalnim se moze zvati tek onaj ko ima na cemu zahvaliti. Ljudi su zahvalni, jer Tvorcu duguju postojanje svog bitka, i svega oko sebe. Oni Allaha svjesni, zahvalni su mu i zahvalnima ih zovu na nebesima i Zemlji. Ali, pitanje jedno mozda ce roditi za trenutak varnicu nedoumice. Rekosmo da se zahvaljuje i zahvalnim zove onaj kom je neko nesto darivao, pomogao, itd. Kako da shvatimo to sto Allah sebe naziva شاكر Zahvalni? Znamo da se on nema potrebe nikom zahvaljivati, jer je svakom dao sve, a niko Njemu nije dao nista. On veli za sebe da je “ غني عن العالمين “ svih svjetova Neovisan” . Jednostavno, ako Allah nikome ne treba da zahvaljuje, zasto je sebe ipak nazvao Zahvalnim? 

Ako covjek ucini dobro drugom covjeku, ti mozes reci, hvala ti sto si pomogao covjeku. Zahvaljujes mu ne zato sto mu nesto dugujes, niti sto ti koristi dobro koje je ucinio drugom covjeku. Zahvaljujes mu zato sto volis dobro. Ako smo Allahu zahvalni, cinimo dobro sebi. A Allah je rekao da voli dobro, i zato nam zahvaljuje sto zahvaljujuci Njemu sebi cinimo dobro. I zato se on Subhaneh, moze zvati Zahvalnim, jer to dolikuje velicini milosti Njegove.

Gospodaru kazes, hvala ti sto disem, nuzno moras reci: Hvala ti sto ti zahvaljujem.” Zahvalnim je Sebe nazvao da bi nas poucio zahvalnosti, kao sto je sebe nazvao “Strpljivi” da bi nas strpljenju poucio.

Tradicionalni ucenjaci su rekli da je zahvalnost Allaha dz.s. :”To sto On daje veliku nagradu za malehno djelo.”


“Gospodaru nas, neka nam srca skoljke budu, cija ce nutrina tvoriti najcistiji biser zahvalnosti Tebi.”


Siroto bogatstvo


U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 




Zamisljam nesto prijatelju, dok aksam potapa mahale, da se nesto Hasan el-Basri proseta carsijama nasim, kako bi se iznenadio mnostvom siromaha cudnih. Puna ih je carsija, lijepo odjevenih, namirisanih, cistih. Bogati tijelom, no kad bi na tijelu znali za mjesto u kom obitava dusa, kod njih bi vidjeli samo taman znak pitanja. “Skromni” su toliko da se skoro nikom ne zale na glad duse. I ne traze da im je ko utoli, dovoljno im sto su tijela sita.

Siromastvo danasnjice je rezultat poimanja jedne polovine postojanja. Allah Uzviseni je opisan kao “Malikul-mulki wel-melekuti.” On je Vlasnik dva dijela svijeta.

Mulk je svijet koji vidimo, spoznajemo datim nam blagodatima cula. U tom svijetu zive siromasi sa pocetka price, jedino njega i svjesni. Ali postoji i druga strana mulka. Ona se zove Melekut. Svijet nedokuciv culima. Ako je tijelo od Allahovog mulka, dusa pripada Njegovom melekutu. 


Allahove dz.s., apsolutne svemoci smo svjesni tek kada gledajuci ono sto vidimo, osjecamo da postoji i ono sto ne vidimo. 


I pitam se, kako im veceras udijeliti sadaku? Kako postaviti ogledalo halu njihovu, da vide da su gazeci po dusi tek pola insana? Kako im kazati da je svijet kojeg kao jedinu stvarnost poznaju, okean vode slane? Svaki gutljaj takve vode ishte sljedeci, i da ga cijelog popiju, zedj dusi ugasiti nece...


Gospodaru nas, svemu sto znamo i ne znamo Jedini si Gospodar, uputi nas da za sve na dunjaluku molimo samo Tebe, jer jedino Ti istinski posjedujesi Dunjaluk i Ahiret!

Pomenut je uz Tebe, da uputi na Tebe


بسم الله الرحمن الرحيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!


Stihovi Hasan bin Sabita r.a. , pjesnika Allahova Poslanika, s.a.w.s., povedose me da zedj za saznanjem utolim na vrelu rijeci sto hvalom mirisu. Rijeci duse Hasanove ciste, bjehu ogrtac pocasti Allahovom Poslaniku, s.a.w.s. Pocast ljudi uz pocast koju mu je Svevisnji darivao rekavsi : و رفعنا لك ذكرك “I na tebe Smo spomen uzdigli.”

Dzibril casni, od Gospodara Svemira cijenjeni, upitan bjese o kakvoci uzdizanja ovog. On sto znavase put svih sedam nebesa, koji putova od Sidre do Dunjaluka, u skupinama meleka tajnama poucenih, na nebesima i Zemlji, ne nadje odgovor. Uputi se, naredbom Sveznajuceg, onom na kog je Allah spomen uzdigao, s.a.w.s. 


Ebu Se`id el-Hudri , r.a., prenosi nam detalje ovog mubarek susreta, pa veli da je Allahov Miljenik, s.a.w.s., rekao: “Dosao mi je Dzibril rekavsi: “Moj i tvoj Gospodar je upitao, cime je to na tebe spomen uzdigao?” “Uzdignuti”, ne znavase cime je uzdignut, pa znanje prepusti Sveznajucem rekavsi: “Allah najbolje zna!” Onaj ko najbolje zna, najbolje ce pouciti, pa objavi Povjerljivom da obavijesti Odabranog: “Kad pomenut budem, ti uz Mene pomenut budes.”


Svakim sehadetom, u ezanu, ikametu, namazu, svjedocenju, toliko puta dnevno, u svakom trenutku prostranstvima dunjaluckim, u odjecima glasnim i sapatima tajnim, ime Poslanika, s.a.w.s., je uz ime Svevisnjeg, subhaneh! Ovo je pocast garantovana iznad sedam nebesa, od Gospodara Arsa Velicanstvenog!


A plemeniti Hasan, r.a., pitkim rijecima napoji usne hvale Poslanika, s.a.w.s., zeljne pa veli :”


“ Najplemenitiji od svih je Pecat vjerovjesnistva,
Koji sija Allahovim svjetlom i svjedoci,
Bog je ime Vjerovjesnika stavio uz Svoje,
Kada mujezin pet puta poziva i svjedoci
Da bi ga slavom darivao,
Iz Svog je imena njegovo izveo,
Prijestolja Vlasnik je Hvaljeni (محمود ) a on je Pohvaljeni (محمد) “ 



Pa pogledah jos jednom, kako bi iz imena Svevisnjeg izveli ime njegova Poslanika, s.a.w.s., osim ovog Hasanovog (Muhammed izvedeno od Mahmud) ?


Slavljen neka je Sveznajuci! Od Allahovih imena je ime أحد Jedan. Ako ovom imenu dodamo prvo slovo Muhammedova, s.a.w.s.,imena, dobijamo ime Poslanika, s.a.w.s., pomenuto u Kur`anu – Ahmed ( أحمد ). Ostaje mi samo da posvjedocim, Da je Gospodar Ahmeda أحمد, Ehad أحد! 


Gospodaru moj, uzdigni nas Tvojoj milosti, svjedocenjem da nema boga osim Tebe, i svjedocenjem da je onaj na kog si spomen uzdigao, poslanik Tvoj!


Nema komentara:

Objavi komentar