subota, 12. studenoga 2011.

Je li hlad drveta sigurna, vjecna stvarnost?


U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Zimske noci ranim smrkavanjem izvuku iz dzepa po neku tajnu. Ono, nekad su djedovi za ovakvih noci uz oganj slusali pripovjesti razne. Misteriju je potpaljivao plamen sa ognjista i ujedi vjetra vani. U ovom ambijentu, kroz tudja sjecanja, otvori mi se apetit za pripovijedanjem.

Previse, prijatelju moj vjerujemo culima. Zacrtali smo da je stvarnost dunjaluk i ono sto na njemu opazamo. Ahiret cesto shvatimo kao "nesto sto tek treba vidjeti."
Volio bih se odmaknuti, uci u vakkum gdje cula ne osjecaju dunjaluk. Sa tog "mjesta" bih postavio stvari onako kako nas je Allah poucio.

Dunjaluk je hlad drveta u kom se prolaznik odmori. Nestane sunca, nestane i hlada, a u vjecnost se mora putovati. Sigurno tada dunjaluk za mene nece biti stvarnost.

Cula od sjene koju opazaju tvore stvarnost, obmanu koja moze kostati ogromnog gubitka, kada sunca nestane.

Ahiret/cilj, to je stvarnost. Dunjaluk je prividna stvarnost, prividno trajanje, i zato je obmana. Zatvor za vjernika. Bogobojazni su rekli:"Smrt je zastor koji kada se ukloni otkriva stvarnost."

Doista smo zarobljenici dunjaluka ako je on nasa trajna stvarnost. Da se uvjerimo, pogledajmo smrtnu postelju abida, Allahovog roba Malik bin Dinara. Na samrti je rekao:

"Da ne prezirem da ucinim nesto sto niko prije mene nije ucinio, oporucio bih svojoj porodici da me kada umrem vezu, da mi vezu ruke uz vrat kako se vezuje odbjegli rob, i da me ostave u takvom stanju sve dok me ne ukopaju."

Ovim nam je porucio - sve do kabura, zarobljenici smo dunjaluka.

"Allahu moj, ukloni zastore obmana ispred nas, pokazi nam istinu istinom i pomozi nas da na njoj ustrajni budemo!"


Ummu Seleme se jedne prilike obratila Poslaniku, s.a.v.s:
“Allahov Poslanice, reci mi nesto o Allahovim rijecima‚
Hurun ajn’“! Poslanik, s.a.v.s, odgovori:“Hurun in – znaci bijele zene, sirokih i okruglih ociju! Hurija je na stepenu sokolova krila“!

Allahov Poslanice, reci mi sta znace Allahove rijeci:”Ke enne hunne l jakutu wel merdzan”! Poslanik s.a.v.s. odgovori:”Njihova cistoca i sjaj su puput cistog i sjajnog bisera u skoljki, koga ne mogu ruke dodirnuti”!

Allahov Poslanice, reci mi sta znace rijeci Allaha:”Fihinne khajratun hisan”!
Poslanik s.a.v.s. odgovori:”One su lijepog ponasanja i umilnih lica”!

Allahov Poslanice, a sta znace rijeci Allaha:”Ke ennehunne bidun meknun”!
Poslanik s.a.v.s. odgovori:”Njihova njeznost je poput njezne kozice unutar jajeta do ljuske."

Allahov Poslanice, reci mi sta znace rijeci Velikog Allaha:”Uruben etraba”!
Poslanik s.a.v.s. odgovori:”To su zene koje su na dunjaluku umrle stare, iznemogle i izboranih lica. Njih ce Allah na sudnjem danu stvoriti mladim i nevinim, istih godina, privlacnim, umiljatim i ljupkim”!

Allahov Poslanice, ko je vrijedniji, zene dunjaluka ili hurije”?
Poslanik odgovori:”Zene dunjaluka su vrijednije od hurija kao sto je spoljasnost vrijednija od unutrasnjosti”!

Umu Seleme upita:” Kako, Allahov Poslanice”?
Poslanik odgovori:”Vrijednije su po svom namazu, po postu i po ibadetu Allahu. Njihova lica ce Allah obasuti svojim nurom, tijela ce im obaviti svilom, bice biserno bijele boje, nosice zelenu odjecu, zut nakit, kadice se na biseru, cesljati cesljima od zlata i govorice:” Mi smo vjecne, nikad umrijeti necemo, mi smo sretne, nikad tugovati necemo, mi smo zadovoljne, nikad se necemo rasrditi, blago onom kome pripadnemo i ko nama pripadne”!
 

Pravila srece

Budi strpljiv, Allah ce radost donijeti –
a ona ce, doista, proci.

Americki psiholog dr. Diks kaze: "Sretan zivot je lijepa umjetnost koja ima dest dimenzija:
1 – Bavljenje omiljenim poslom. Ako ti to nije omoguceno, bavi se hobijem kojeg volis u slobodno vrijeme...
2 – Briga o zdravlju je duh srece. Budi umjeren u hrani i picu. Bavi se sportom i izbjegavaj lose navike.
3 – Postojanje cilja u zivotu covjeka. To daje stimulaciju i povecava aktivnost.
4 – Covjek treba prihvatiti zivot onakav kakav je, sa svim slastima i gorcinom.
5 – Covjek treba zivjeti u sadasnojsti. Ne treba se brinuti zbog sutrasnjice koja nije nastupila.
6 – Treba razmisljati o svakom poslu ili odluci. Ne treba drugog kriviti zbog svojih odluka i onoga sto iz njih slijedi.
7 – Covjek se treba ugledati na one koji stoje losije od njega.
8 – Treba izgraditi naviku osmjehivanja, vedrog duha i druzenje s optimistima.
9 – Covjek se treba truditi da usreci druge, da bi i sami osjetili miris srece.
10 – Iskoristavaj prilike da uzivas i smatraj to neophodnim stanicama srece.

Zrak: Uzivaj u danu i cuvaj ga. Pokusaj otkloniti bol prije nego sto se desi
Skoljka: Citaj historiju i razmisljaj o njenim cudima

Napor povecava ukus pobjede

Tjesi se u brigama, jer nista vjecno
nije, a ni tvoje brige vjecno ne traju.

Nakon provedenog medenog mjeseca, jedna mlada je pisala majci: “Majko, danas, nakon medenog mjeseca, vratila sam se kuci, malom gnijezdu koje je moj muz pripremio… Zeljela sam da budes blizu mene, majko, da ti ispricam sva svoja iskustva u novom zivotu sa suprugom. On je dobar covjek i voli me. I ja njega, takodjer, volim. Radim sve kako bih ga odobrovoljila. Budi uvjerena, majko, da ja pamtim sve tvoje savjete i primjenjujem sve tvoje preporuke. Sjecam se svake rijeci … Svakog slova koje si mi rekla i sapnula u uho dok si me grlila i mazila u svadbenoj veceri.

Posmatram zivot iz tvojeg ugla, ti si moj ideal. Jedini moj cilj je da postupam kao sto si ti postupala s mojim dobrim ocem i s nama, djecom. Pruzila si nam svu ljubav i toplinu. Poducila si nas smislu zivota i kako da zivimo, posijala si ljubav u nasim srcima.
Cujem kljuc u vratima. Sigurno je moj muz. On zeli procitati pismo koje ti saljem i zeli znati sta pisem tebi – svojoj majci. Zeli se ukljuciti u sretne trenutke koje provodim s tobom u dusi i mislima. On trazi da mu prepustim olovku da ti napise nekoliko rijeci. Ljubim te, majko i ljubim babu i bracu. Esselamu alejkum."

Zrak: Osmijeh nista ne kosta, ali mnogo daje
Skoljka: Sjedenje sa besposlicarima je ubijanje najboljeg vremena

Svijet je lijep, a tu ljepotu vide samo optimisti

Allah te blagoslovio, svjetiljko upute,
sve sto postoji tvojem dolasku se raduje.

Kada te zima zatvori u kucu i led te opkoli sa svih strana, ocekuj dolazak proljeca i otvori prozore svjezem zraku. Pogledaj u daljinu i vidjet ces jata prica koje su se vratile da pjevaju. Vidjet ces sunce kako svojim zlatnim zracima obasipa grane drveca kako bi ti izgradila novi zivot, novi san i novo srce. Nemoj putovati u pustinju u potrazi za lijepim drvecem. Tamo ces pronaci samo zvijeri. Pogledaj stotine stabala pod cijim se hladom nalazis. Uzivaj u njihovim plodovima i osluskuj sum listova.

Ne pokusaj vratiti jucerasnji racun i ono sto si izgubila. Kada listovi zivota otpadnu, ne mogu se vise vratiti. Novi listovi ce porasti s novim proljecem. Zato gledaj u lisce koje zaklanja nebo, a ne ono koje je palo na zelju, jer je ono vec postalo dio nje.
Ako je jucerasnji dan izgubljen, pred tobom se nalazi danasnji. A ako su danasnji listovi otpali, pred tobom je sutra. Ne tuguj za jucerasnjim danom, zato sto se nece vratiti. Ne zali za danasnjim, jer ono vec ide. Sanjaj o sjajnom suncu u sutrasnjem, lijepom danu.

Zrak: Ne moze se izmjeriti opasnost bolesti koje uzrokuju uvrjedljive rijeci
Skoljka: Pretvori svoju kucu u mihrab zikra i naucnu dvoranu

Ne sputavaj tewbu mjestom i vremenom



U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Mladicu sto govoris: "Imam vremena dovoljno, za tewbu rano mi je";
Starce sto govoris: "Proslo je vrijeme moje, za tewbu kasno mi je";
Prije nego vama dvojici uputim rijec prijateljsku, podsjeticu vas na ono sto u "Riznici djela" stoji pod znakom cudjenja: "Cuditi se je covjeku koji trci za Dunjalukom, a smrt trci za njim, on trazi Dunjaluk, a smrt trazi njega."
Mozda ce te tvoja smrt mladicu, stici prije nego starca stigne njegova.
Mozda ce smrt utrnuti kandilje zivota mnogih mladica, prije nego red na tvoj kandilj dodje, starce.
Tewba ne trpi da joj u buducnosti nesigurnoj mjesta trazis i smjestas je u vremenu koje nije u ruci tvojoj, niti da nad njom places smjestajuci je na tabut proslosti nepovratne.
Tewba tvoja je tvoj sadasnji trenutak, ne uzrokuje je mjesto niti je ogranicava vrijeme. Ona je lisanul-hal, jezik tvog stanja, stanja duse tvoje.
Gospodaru moj, od zla mog nefsa me zastiti, kad zalutam, Ti me uputi!



savjeti....

Drzi se tri stvari: spokoja, istine i radosti. Cuvaj se tri stvari: pesimizma, iluzija i ocaja.

Ko bude ozbiljan i predan postici ce sve sto zeli. Ko zuri nece uspjeti.

Budi zadovoljan onim sto ti je Allah odredio, ne zeli promijeniti stanje jer samo On zna sta je najbolje za tebe i milostiviji je prema tebi od tvoje majke.

Sve sto je Allah odredio dobro je, cak i grijesenje iza kojeg uslijedi iskrena tevba, trazenje oprosta i poniznost.

Stalno uci istigfar, Allah prasta danju i noci, pa iskoristi to vrijeme kako bi stekao oprost.


U sobi bez oblaka, samuraj bez poraza


Njegova soba je zivot. Bez oblaka je, jer je razumio da ne postoji zivot bez problema. Reci ces:”Cime to samuraj suncane sobe razagoni oblake briga?” Allahovim rijecima koje njegova misao cesto ponavlja:”A ko se Allaha boji On ce mu izlaz naci, i opskrbiti ga odakle se ne nada”. Pitas:”Ima li makar magle u sobi toj?” Njegove misli nastavljaju ajetom:”A ko se na Allaha osloni, On mu je dovoljan”.
On je jednom, visoko u gnijezdu orla naucio da je ovaj ajet opisan kao recenica koja svakog vjernika treba uciniti ponosnim. Spremnim da udje u borbu sa iskusenjima. 
Mozda sada njegov mac oslonca miruje u koricama ponosa, ali spreman je da ostricom volje sasjece svaku nevolju, znajuci da time kali svoju vrijednost, jer Allah kusa nevoljama one koje voli…
Allahu moj , osnazi me da iskusenja koja mi saljes sasjecem ostricom oslonca na Tebe!


Zrtvovacu oba svoja oka, da u laz utjeram laznoga proroka


U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Godine zgazenog ponosa i svetosti islama, rodile su heroja. Heroja cija snaga bjese u velicanstvenoj skromnosti i nesebicnoj darezljivosti. Jusuf sin Ejjubov, poznat kao Salahudin Ejjubi bijase heroj odbrane Allahove vjere.
Kada je pobjedom na Hittinu ujedinio snage muslimana,Jusuf sve cesce poce snivati san slobodnog Jerusalima. Kuds-i-Serif grcase u nasilju krstasa iz gladne Evrope.
Astorolog-prorok, vidjevsi Jusufovu odlucnost i snagu vojske islama, pokusa ga odvratiti od bedema Jerusalimskih. "Ako Salahuddin udje u Kuds, izgubice oko, " predskaza prorok.
Nevjerstvu su smetale oci skromnog velikana, oci sto suze ronise za okupiranom Prvom Kiblom!
No, skromni Jusuf je znao da je kader oslobadjanja Kudsa od krstasa nesto u sta svi astrolozi svijeta ne mogu zaviriti. Rekao je tada:
"Da ga osvojim, spreman sam zrtvovati oba oka"!
Salahudin Ejjubi je u petak, drugog Oktobra 1187 godine svecano usao u oslobodjeni Kuds, na isti dan kada je poslanik Muhammed s.a.w.s. dosao na Isra` putovanju u harem Aksa dzamije. 
Nasa prva kibla, Aksa dzamija bjese pretvorena u crkvu i konjusnicu. Na kupoli bese pricvrscen ogroman krst. Muslimani uklonise krst, ocistise njenu unutrasnjost i poprskase zidove miomirisnom, ruzinom vodom.
Emanet kazivanja mi goni vrh kalema da prenesem ono sto je kadija Damaska Muhju-Din ibn Zeki rekao sa mimbera Aksa dzamije, sljedece dzume, devetog Oktobra 1187 godine:"
"Slava Allahu koji je udijelio ovu pobjedu islamu, i koji je vratio ovaj grad pod nase okrilje nakon stoljeca prokletstva. Cast ovoj vojsci koju je On odabrao da izvrsi ponovno osvojenje. I neka bude spas na tebe Salahuddine sine Ejjubov, koji si povratio zgazeno dostojanstvo ovog ummeta".
Danas je Kuds opet zarobljenik, no malo je ociju koje radi njegova ropstva liju suze, i malo je glava koje su spremne zrtvovati te iste oci suzne da bi nasa prva kibla opet bila potpuno slobodna.
Gospodaru moj, ucini nase suze ruzinom vodom kojom cemo Aksa dzamiju opet mirisati u slobodi robovanja samo Tebi!

Nema komentara:

Objavi komentar